کامپوزیت دندان چیست ؟


یکی از موادی که امروزه در دنیا بسیار پر کاربرد است ، کامپوزیت  دندان است. کامپوزیت دندان به موادی خمیری مانند گفته میشود که  دندانپزشک با استفاده از آن دندان های شکسته ، پوسیده ، سیاه شده را ترمیم می کند .

 

بهترین زمان استفاده از کامپوزیت دندان

همانطور که گفته شد از کامپوزیت دندان برای ترمیم پوسیدگی ها و یک دست شدن رنگ آن و فرم دندان استفاده می کنند.

طول عمر کامپوزیت دندان

عمر و ماندگاری کامپوزیت  دندان زیاد است اما نیاز به مراقبت دارد و فرد باید نکات بهداشتی و نیز استفاده   تغذیه را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال رساند .

روش های مراقبت از کامپوزیت دندان

برای مراقبت اول از همه باید به طور مرتب و روزی 2 بار مسواک بزنیدمسواک به تنهایی همه ی دندان را تمیز نمیکند پس باید از نخ دندان نیز استفاده کنید.دقت کنید که استفاده از مواد و خوراکی های سفت باعث شکستن و خرد شدن کامپوزیت ها میشود پس در استفاده از آن ها دقت کنید.پس از استفاده از مواد غذایی همانند قهوه چایی پفک و موادی که  دارای مواد رنگی هستند حتما مسواک بزنید چون به مرور زمان باعث  تغییر رنگ کامپوزیت میشود زیرا این مواد خاصیت رنگ پذیری دارند.

 

معایب کامپوزیت دندان

در انجام کامپوزیت دندان اگر دندان ها تراش بخورد مینای دندان شما آسیب میبیند پس بهتر این است که سلامت دندان ها را به زیبایی آن ترجیح دهیم .

عوارض کامپوزیت دندان

از مهم ترین عوارض کامپوزیت تورم و آسیب لثه میباشد که در هنگامی اتفاق می افتد که کامپوزیت اصولی بر روی دندان قرار نگرفته باشد

 

بیشتر بخوانید: کامپوزیت دندان در سنین پایین ، همه چیز درباره ی کامپوزیت دندان ، آیا روکش های کامپوزیت ایمن هستند؟ چرا کامپوزیت انجام دهیم؟

 

 

 

 

آیا کامپوزیت درد دارد؟

این روش اکثرا بدون درد انجام می شود و دندانپزشک زیبایی ابتدا یک ژل بی حسی را در ناحیه تزریق میزند تا شما درد را احساس نکنی.

منبع مقاله:https://www.smileworksliverpool.co.uk/blog/composite-veneers/

 


کلبه ی زیبایی دندان ,کامپوزیت ,استفاده ,مواد ,مراقبت ,زیبایی ,کامپوزیت دندان ,عوارض کامپوزیت ,دندان برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی A Cup Of Coffee & Peace هر چی بخوای مدیریت استاندارد تکست کده جذابيت در مديريت رایگان|کسب درامد نمایندگی فروش بهران مطالب علمی و آموزشی